لاو سینما : سینمای ایران و جهان

حقیقی ادامه داد: با مرور این سرفصل پژوهشی به درستی می توان دریافت که کدام یک از طراحان در چه مقطعی با چه فرمی کار کرده اند. به این معنا که عده ای از افراد پرتره

آخرين به روز رساني : جمعه 25 آبان 1397


کل مطلب : 4659 مطلب / کل بازديد : 663,4241
تبليغات

خرید بلیت شعله ور
خرید بلیت یک کیلو و بیست و یک گرم
خريد بليت چراغ های ناتمام
خرید بلیت داش آکل
خرید بلیت تنگه ابوقریب
خرید بلیت پشت دیوار سکوت
خرید بلیت خرگیوش





موضوع : سینمای ایران
کد مطلب : 4139
تاريخ انتشار : یکشنبه 24 دي 1396 - 21:58

 از روابط عمومی موزه سینما، ابراهیم حقیقی درباره ضرورت شناخت تاریخ طراحی اعلان و پوستر در سینمای ایران گفت: با مرور تاریخ طراحی اعلان و پوسترهای سینمایی می توان درباره خیلی نکات صحبت کرد.
حقیقی ادامه داد: با مرور این سرفصل پژوهشی به درستی می توان دریافت که کدام یک از طراحان در چه مقطعی با چه فرمی کار کرده اند. به این معنا که عده ای از افراد پرتره نقاشی می کردند، برخی دیگر فقط ترکیب بندی داشتند، برخی دیگر پوسترها را بر اساس طرح های خارجی ایرانیزه می کردند و به سَردر سینماها می کشیدند.
طراح پوستر فیلم «مشق شب» با اشاره به موج نو در تاریخ طراحی اعلان و پوسترهای سینمایی گفت: پس از طی شدن این دوره موج نو از طراحان ظهور پیدا کردند که مرتضی ممیز، قباد شیوا، فرشید مثقالی، آیدین آغداشلو، و ... از هنرمندانی بودند که در موج نو از تاریخ طراحی پوستر ظهور کردند و آثار به یادماندنی را به وجود آوردند.
حقیقی بیان کرد: طراحی به شیوه چاپ سیلک اسکرین ادامه داشت تا اینکه دوره دیجیتال پرینت فرا رسید. دورانی که به مدد دیجیتال شدن کارها طراحی ارزان قیمت نیز به سینما آمد که به اعتقاد من دوران تسلط پخش کنندگان ارزان قیمت از راه رسید و یک افول تاریخی را شاهد بوده ایم.
این طراح و گرافیست در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که فراز و فرودهای تاریخ طراحی و اعلان و پوستر در سینمای ایران باید کتاب شود، گفت: نیاز به ثبت داشته های گرافیکی در قالب کتاب جامع که مرجعی قابل دسترس باشد وجود دارد و طبعا برگزاری نمونه نشست هایی چون «تاریخ سَردر در سینمای ایران» ضروری است اما باید دید خروجی نشست هایی از این دست چیست و چه کسانی شرکت می کنند.

 

مطالب مرتبط
مطلب زنده
پربازديد