لاو سینما : سینمای ایران و جهان

ایده‌ای که ممکن است برگزاری سری جدید مسابقات خنداننده شو با هدف معرفی استعدادهای جدید باشد.

آخرين به روز رساني : یکشنبه 01 بهمن 1396


کل مطلب : 4232 مطلب / کل بازديد : 556,3241
تبليغات

تبليغات
کانال تلگرام لاوسينما
خريد بليت آیینه بغل





موضوع : تلویزیون
کد مطلب : 4027
تاريخ انتشار : سه شنبه 19 دي 1396 - 16:13

هرچند ساخت و پخش خندوانه به سال 93 برمی‌گردد، اما ایده و تفکر اصلی ساختش، قدمتی بیشتر دارد و طرحی که رامبد جوان برای ساخت برنامه‌ای با محوریت خنده داشت، مدت‌ها در ذهنش ماند و پرورش یافت و به شور و جلسه گذاشته شد تا در نهایت به ایستگاه پخش رسید. جوان تا آن سال توانسته بود خودش را در مقام بازیگر و کارگردان در اذهان مطرح کند و با ساخت مجموعه‌های خوش‌ساختی چون «گمگشته»، «نشانی»، «مسافران» و «توطئه فامیلی» از تصویری که مخاطبان در قالب شخصیت فرید جنگل‌برد سریال «خانه سبز» از او داشتند، فاصله بگیرد.

ایده‌ای که رامبد جوان برای ساخت خندوانه در ذهن پروراند، بر محور خنده بود. در آن سال‌هایی که جوان به این ایده فکر می‌کرد، برنامه‌های گفت‌وگومحور یا همان «تاک‌شو»ها در جهان رونقی دوباره پیدا کرده بود. رامبد جوان هم در ساخت خندوانه‌اش، ماهیت این سبک از برنامه‌ها را کمابیش مورد توجه قرار داد، منتها با چاشنی خنده بیشتر! خندوانه قرار بود جای خالی خنده را که در آن زمان در تلویزیون و حتی مردم جامعه تا حدی احساس می‌شد، پر کند و بهانه‌ای باشد برای خندیدن و قدر معجزه خنده را دانستن. ایده دست به دست چرخید، از شبکه دو پرید و بالاخره به شبکه تازه‌تاسیس نسیم رفت. شبکه‌ای که شعارش سرگرمی بود و در ابتدای فعالیت، نیاز به برنامه‌ای داشت تا توجه مخاطبانش را به خود جلب کند و در جعبه‌های جادویشان جا بیفتد. این‌طور شد که خندوانه کلید خورد.

نوبت رسید به خلاقیت

اولین مهمان خندوانه، علی کفاشیان بود. رئیس وقت فدراسیون فوتبال که به خنده‌های همیشگی و خونسردانه‌اش معروف است و برای برنامه‌ای که قرار است عنوان خنده را یدک بکشد، چه مهمانی بهتر از او؟ سری اول خندوانه به واسطه حضور جوان، قالب نو، حضور تماشاچیان در استودیو و دکور و نمادهایی که خیلی زود به امضای برنامه تبدیل شد، توانست از همان قسمت‌های اول، توجه‌ها را به خود جلب کند؛ مهمانان شاخص یکی یکی به برنامه می‌آمدند و حتی در سری‌های بعد عده‌ای گله می‌کردند که چرا زودتر دعوت نشده‌اند!

به‌رغم این موفقیت، اتاق فکر خندوانه که از چهره‌های خوش‌ذوقی چون جوان، محمدفواد صفاریان‌پور، سجاد افشاریان، بهرام عظیمی، محمدرضا شهیدی فرد و بزرگمهر حسین‌پور تشکیل شده بود،‌ خیلی زود به این نتیجه رسیدند که قالب ثابت دعوت از مهمان و در کنار آن صرف هندوانه و پخش وله‌های گوناگون در درازمدت جوابگو نیست و باید خلاقیت‌های جدیدی را به برنامه تزریق کرد. با همین هدف شخصیت نیما (با بازی نیما شعبان‌نژاد) و عروسک جناب‌خان افزوده شدند و اتفاقا نظر مخاطبان هم نسبت به حضورشان مساعد بود. برگزاری مسابقاتی چون خنداننده برتر،لباهنگ و خنداننده شو هم در طول این چند فصل از جمله تصمیم‌هایی بود که مدتی مخاطبان را با خود دنبال کرد و در عین حال استعدادهای طنز تازه‌ای را به تلویزیون معرفی کرد. حالا و در آستانه ساخت سری جدید باید منتظر ماند و دید از اتاق فکر رنگارنگ خندوانه، این بار چه ایده‌ای بیرون می‌زند و خندوانه‌ای‌ها برای این‌که هنوز یکی از پربیننده‌ترین‌های تلویزیون باقی بمانند، چه در سر دارند؛ ایده‌ای که ممکن است برگزاری سری جدید مسابقات خنداننده شو با هدف معرفی استعدادهای جدید باشد.

 

مطالب مرتبط
مطلب زنده
پربازديد